החיים הם לא רק מסע, הם מסע של חיפוש וגילוי. ללא החיפוש וללא הגילוי לא היינו חיים, אלא בקושי מתקיימים. בנסיעתי האחרונה הבנתי עד כמה אני מתרגשת כשאני מגלה עולמות חדשים, אבל – בעצמי. בשבועים הראשונים בהודו בהם היתה הדרכה הרגשתי שנשללת ממני חווית החיפוש והגילוי. לאו צה התייחס לחיפוש והגילוי כשאמר: “מה שחסר לנו מצדיק את קיומנו”. וכך אנו נעים בעולם בחיפוש אינסופי, וגם כשמצאנו, זו רק מציאה זמנית, כי אנו מיד מחפשים אחרי הדבר הבא.

  • מחפשים דרך משלנו
  • מחפשים אהבה
  • מחפשים משמעות
  • מחפשים הכרה והצלחה.
  • מחפשים עניין
  • מחפשים זוג גרביים אבוד בכביסה….
  • מחפשים תשובה
  • וחשוב יותר – מחפשים שאלה

חיינו היו מסע של חיפוש הרבה לפני שהחילונו כולנו בעיקר מחפשים באינטרנט…..

מה אנו מחפשים?

 החיפוש, במידה והוא טוב, מבוסס על רצון תשוקה וסקרנות. מה שגורם לנו לקום בבוקר ויושב בבסיס מרבית הפעולות שלנו הוא הרצון. אנחנו האדונים והמשרתים של הרצון והתשוקה שלנו. אדונים – כי מי שמצליח להתחבר היטב ובאופן אמיתי ומדויק אליהם גילה נוסחה לאושר. ומשרתים – כי הרצון והתשוקה הם המושלים בנו, ואי אפשר להימנע מהם. הדבר היחיד שניתן הוא להחליף תשוקה בתשוקה עזה יותר. וישנה אפילו תשוקה שלא להשתוקק…..

בניגוד לבודהיזם ולחלק מתורות המזרח, שניסו להילחם בתשוקה, אני סבורה כי היא נפלאה. היא הגורמת לנו לחיפוש. ומי שלא מחפש, לא מוצא. החכמה האמיתית עבור כל אדם היא לצאת בחיפוש אחרי הדברים הנכונים עבורו, ולהנות במציאתם.

הסקרנות והלמידה גם הן מניעות את מסע החיפוש, סקרנות מאפיינת גורי יונקים וגורי אדם כאחד. תחשבו על חתולים, או תינוקות….

לעיתים קרובות מידי הסקרנות נעלמת אצל מבוגרים, הרי הם כבר יודעים הכל. וככל שהם מצליחים הרי הם יודעים יותר.

חבל.

כי השאלה הרבה יותר חשובה מן התשובה. וכי הסקרנות היא המניעה אותנו לשאול וללמוד. ללמוד זה לא רק ידע, זה לרכוש מיומנות חדשה, ללמוד לשחק משחק חדש, לפתח תחביב חדש, להמציא משהו, לפתח יכולת חדשה. ולמידה חשובה ממש, לפי ניק מרקס היא אחד מחמשת הבסיסים לאושר. לכן כדאי לחזור לסקרנות היסודית שלנו, תכונת ילדות שאסור להיפרד ממנה, היא תנאי לאושר. וכדאי להתחבר לרצון ולתשוקה שלנו, הם מבטיחים לנו שהחיים יהיו מסע של חיפוש מרתק במיוחד.

לחפש את הדברים הנכונים

החיים הם מסע של חיפוש. אמנות חשובה עבור כל אדם היא לחפש את הדברים הנכונים עבורו. הדברים שמציאתם תגרום לו אושר וסיפוק אמיתי. כל כך הרבה אנשים עסוקים במרדף אחרי דברים שהעולם מחשיב כטובים. סמלי סטאטוס שלא מתאימים להם, כמו כסף או תואר או הכרה. קשה לחיות לפי הסרגלים שלנו, מרוב שהעולם מוטמע בתוכנו, קשה אבל המסע אחריהם, אחרי האמת שלנו, הוא המדע היחיד שחשוב.

יותר מידי אנשים שלא הצליחו להתחבר לשליחות שבהם, והחליפו אותה בתשוקה לגדולה המצויה בתפקיד עם סטטוס וכבוד.

צריך לדעת לא רק מה לחפש, אלא איך לנהוג במה שמוצאים.

אנו מוצאים המון. לרוב במקום להנות ממה שמצאנו ולטפח אותו – אנו פונים מייד בחיפוש אחרי הדבר הבא. הדברים הכי משמעותיים נסתרים מן העין מכיון שלעיתים הם פשוט מתחבאים מתחת לחוטמנו. הרבה פעמים האמנות היא ביכולת לעצור. להנות ממה שיש. להתמוגג מכל רגע במסע. להנות מבן זוג, מחברינו משפחתנו. להעריך ספר טוב. לחיות את הרגע.

אז לכו לאהובכם או אהובתכם, לילד שלכם, חיזרו לעצמכם.

הרי את כל התשובות בין כה לעולם לא נמצא, ומאידך הן כולן כבר כאן.

איתכם ובשבילכן

ד”ר מיכל חמו לוטם

דצמבר 2013

 

לחלק א: החיים הם מסע

לחלק ב: החיים הם מסע של חיפוש

לחלק ג: החיים הם מסע של חיפוש דרך

לחלק ד:  החיים הם מסע של חיפוש הדרך הביתה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *