“אנשים חולמים על השיבה הביתה יותר מאשר הם חולמים על היציאה לדרך”, פאולו קואלו

בכל מסע בסופו של דבר אנו בעצם נמצאים במסע אל עצמנו, כובשים את הפסגות הפנימיות שלנו, ובעיקר מחפשים את הדרך הביתה. וכמו שלעולם לא קופץ אותו האדם לאותו הנחל, הרי המסע אל עצמנו הוא אישי, לכל אחד מסע אחר, ולכל אחד בית אחר להגיע אליו.

המסע עצמו הוא החיפוש של ואל עצמנו

משמעות בחיים היא בעיני הדרך האישית בה כל אחד בוחר לפסוע במסע חייו, היא קשורה ברצון וברוח החופשית של האדם. הדרך והמשמעות אינן טעונות במטען ערכי, הן אישיות לחלוטין, משוחררות מכל תיוג של נכון-לא נכון, טוב-רע, צודק – שגוי.

מה זה בית?

שאלתי אתכם “מה זה הבית לפי דעתכם” אמרתם כי הבית הוא משמעות, והוא גם מקום של שלוה וקבלה עצמית. קיבלתי גם תשובה מעניינת וחדשה שאמרה כי “המסע יוצר הגדלת ההוויה שיש לנו בכמה מימדים”, תענוג רק לחשוב על זה, על מסע של גדילה וצמיחה.

לחלק החיפוש הוא של הבית הפנימי שלנו, שמצוי בתוכנו.

לחלק החיפוש הוא של היכלות תפארת לעצמם בעולם.

לחלק השארת הילדים היא האנדרטה שאליה הם שואפים.

לחלק מספיק להציל נפש אחת, ואחרים רוצים להציל עולם ומלואו.

חלק אינם נחים ורצים במירוץ ה’כ’ – כוח כסף וכבוד.

וחלק רוצים להתכנס לבית פנימי מלא אהבה, קבלה, שלוה, ובו אנו רוצים לנוח בסופו של דבר גם את מנוחתנו האחרונה.

מה זה בית טוב?

לאו צה הוסיף מימד נוסף לנושא כשאמר “הטובה שבדרכים כדי להיאבק ברוע, היא התקדמות החלטית אל עבר הטוב.” אולי עבורו השאיפה לטוב סימנה את הכיוון הראוי למסע ולחיפוש הדרך?
בשבילי טוב הוא לתת יותר ממה שאני מקבלת/לוקחת, זה איחול שאני מאחלת לכל אחת ואחד מכם. בכלל להיות בצד הנותן זו זכות גדולה וכל מה שצריך הוא לבחור לחיות בפרדימה של שפע. אני לעיתים חושבת כי לו הייתי דקרט הייתי ודאי אומרת “אני נותן משמע אני קיים“….

תהליך המסע

במסע החיפוש חלק חווים את עצמם כמוצאים, וחלק לעולם לא נרגעים ולעולם לא מסתפקים, ואלה שמצליחים להסתפק מן הסתם ינוחו מנוחה נכונה יותר. את מסעם האחרון יש שמתכננים, בונים את פרטי הפרטים של הטקס, או מבקשים לפזר את עפרם, או שואפים לחסד אחרון ותורמים את גופם למדע. והאחרים גולשים אליו בלי תכנון ובפחות שליטה. ואפילו בפרידה מהחיים חלק נאחזים בחיים, וחלק משחררים ומרפים בקלות.

מסע מוצלח לכולנו

ד”ר מיכל חמו לוטם

לחלק א: החיים הם מסע

לחלק ב: החיים הם מסע של חיפוש

לחלק ג: החיים הם מסע של חיפוש דרך

לחלק ד:  החיים הם מסע של חיפוש הדרך הביתה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *