איך לעשות טוב?

  1. להתחיל בעצמכם, לשאול כל יום מה יעשה לכם טוב, ולעשות לפחות דבר אחד כזה. כי אם לכם טוב – קל לכם יותר לעשות טוב לאחרים. רק מי שיש לו – יש לו מה לתת.
  2. לחיות מתוך תפיסת שפע
  3. לשאול את עצמכם מה הדברים המשמעותיים עבורכם – חיות? ילדים יתומים? הדמוקרטיה הישראלית? יהדות מתקדמת? בריאות? להתחבר לנושא הזה, ולחפש כיצד לקדם אותו
  4. להתנדב: לחפש עמותות שעוסקות בנושא הזה באתר גיידסטאר, לבדוק האם הן עברו דירוג מידות, ואז לבחון אפשרות להתנדב עבורן
  5. להיכנס לאתר של עיגול לטובה ולעגל את הרכישות שלכם באשראי, כמה שקלים משמעותיים בכל חודש שיוקדשו לעמותה או עבור סיבה שחשובה לכם.
  6. לחייך, לפחות כל שעה. 30 שניות חיוך הופך את מצב הרוח שלכם, וגם של הסביבה, תנסו.לחבק – המכסה הטובה היא 10 חיבוקים ביום, לכ 10 שניות כל אחד. יד שמאל למעלה, בהצלבה. מחקרים מראים שזה מאריך חיים. אם תחבקו 10 פעמים גם תתנו וגם תקבלו.
  7. להתקשר כל יום להורים. ולחברה הטובה לפחות פעם בשבוע….
  8. לנשום, עמוק, ולזכור שמה שרואים הוא לא תמיד אמת, ומה שמרגישים – הוא לא תמיד מבוסס, ולכן לתת לתחושות להיות, בלי להילחם בהן, אך גם בלי להאמין לעצמכם תמיד…  כשאתם לא בטוחים – תישאלו חברה טובה.
  9. ליזום דברים לטובת החברים והקהילה שלכם.
  10. לתת, לאהוב, ולזכור שמילה טובה שוה יותר מכל חפץ

איך חיים נכון?

למשל מתחברים לקהילה. מודל שאני מחוברת אליו הוא ייזום אירוע שוק בשקל. ביום שישי היה אירוע “שוק בשקל” השני בקהילה שלי. התרגשתי. אני, כפי שהגדירה אחת הנשים “הוגת הרעיון” אך קבוצת נשים עוצמתית הפכה זאת לחלום משותף, ותירגמה את החלום למציאות שעלתה על כל חלום שיכולתי לחלום. עבדנו בלי אגו, בלי חלוקת תפקידים ברורה, בשותפות. ובדרך צמחו קשרים, וחברויות חדשות ליבלבו.

shuk 1 shekel 2013 shuk 3 shekel 2013

מתן ישוב קהילתי - שוק בשקל 2013

מתן ישוב קהילתי – שוק בשקל 2013

shuk 5 shekel 2013 shuk 6 shekel 2013 shuk 7 shekel 2013

 

 

 

מה הרעיון? פשוט. כל בתי האב בישוב שלנו – מתן, מוזמנים להביא ציוד שאין להם צורך בו, אך במצב טוב. משך יומים הפריטים נאספים באולם הספורט של הישוב, ומתנדבות ומתנדבים מחלקים ומסדרים אותם בצורה מושכת לפי תחנות: בגדי נשים, בגדי גברים, בגדי ילדים, בגדי תינוקות, ספרים, דיסקים, צעצועים, תיקים, אביזרים ועוד ועוד.

מוסיקה מגניבה משמחת אותנו במלאכתנו, הנוער משתתף בהתנדבות ובחגיגה. כיף.

אין ספק – האירוע ממש מתאים בתקופת הניקיונות לפסח, דרך נפלאה לאורר את הבית.

ביום שישי בשעה 10 נפתחו דלתות אולם הספורט. כל מי שבא – ברוך הבא. אינספור אנשים גדשו את האולם, בוחרים ואנשים לוקחים פריטים, סופרים ומכניסים את השקל הסמלי לפריט לתוך קופת קרטון. מחוץ לאולם הפנינג שמח של מכירת מזון של ילדי והורי כיתות ו – שאוספים כסף למסיבת סוף השנה. קהילה במיטבה.

אני חלק מצוות מתנדבי יום האירוע, התבקשנו לחבוש כובעים, ואני כמובן שכחתי, ובחרתי כובע בוקרים חום ומשגע מעור, וחבשתי אותו כל האירוע בגאווה על ראשי. מרים חברתי ניגשה אלי בחיוך משתאה, מבין מבחר הכובעים האינסופי בחרתי דווקא את הכובע של זיו – בנה האהוב שחזר במפתיע מחו”ל וריגש את כל משפחתה. ‘בחרתי בזיו עוד טרם היכרתי אותו באירוע’, אני מהרהרת, וניגשת להציץ בבחור ומגלה עלם חמודות אמיתי.

אביטל ורד ודלית – שותפותי לארגון והחזון, מנצחות על האירוע ביד רמה. אביטל אחראית על מתנדבים ומתדרכת את כולנו, דלית על היציאה והכניסה, והלוגיסטיקה, וורד – מנהלת המתנ”ס הנפלאה  – על ההפקה. לאט לאט האולם מתחיל להתרוקן, מנורות נמסרות, צלחות, נעלים, תמונות, בגדים, מצעים – אנשים יוצאים עם שקיות מלאות כל טוב, שגם הן ממוחזרות מן השקיות שנאספו עם החפצים.

מה אומר לכם? אירוע, ירוק – שמעודד מחזור ושימוש חוזר ומפחית קניות לפסח, ארוע חברתי – כל הקהילה יחד, וכל הציוד שנשאר נתרם, והכסף מועבר ללשכת הרווחה – למשפחות במצוקה, וכמובן כלכלי – כמה כסף שנחסך מקניות מיותרות וצריכה מוגזמת לפני הספח.

מידי פעם נכנסות משפחות שלא מהישוב, כולל ערביות וחרדיות, ‘גם דו קיום יש כאן’ אני מציינת לי בשקט ומחייכת. ‘ברור כי חלק מהאנשים הם נזקקים – אולם אין כל סטיגמות, כל דכפין יתי ויבוא, כל דיצריך יתי ויפסח’ כמה מתאים לאירוע ברוח אביב ופסח.

תוצאות: 5600 שח, קרי 5600 פריטים נמסרו ומוחזרו, מול 3400  בשנה שעברה. עליה ניכרת במספר הגברים ובני הנוער בהשוואה לשנה הקודמת.

שוק בשקל – דרך נפלאה לעשות טוב.….

תמונות שוק בשקל צולמו על ידי גלי מרגלית, הנה הקישור לאלבום תמונות שוק בשקל 2013 שלה: https://plus.google.com/photos/108838890069979467066/albums/5725292486069355089?banner=pwa

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *