על אפליקציית הבריאות המומלצת שלי, על מה זו בריאות וכמה החלטות שקיבלתי להמשך חיים בריאים, ועל איימי מולינס – הגיבורה וההוכחה החיה שהכל, כולל הבריאות, בראש שלנו

עכשיו כשאני (שוב) עובדת שעות ארוכות כל יום חיפשתי איך לשמור על הבריאות, ורשמתי לעצמי עוד כמה טיפים על מנת להגיע ל 10,000 צעדים ולהיות בריאה יותר, לשמור על המשקל ועל המצב רוח (ואגב לפי המאמרים, כושר גם מביא לחיי מין טובים יותר)

הנה ההחלטות של הדוקטור שיחיה ושלי לשמירה על הבריאות:

  1. יש לנו כלב – מילקי האהוב – עכשיו הגיע זמן להתווכח על הזכות להוציא אותו ולהאריך את הטיולים איתו.
  2. לקבוע עם החברות הטובות והקרובות זמן קבוע להליכה כל בוקר/ערב בזמן קבוע
  3. לחזור לשחות- זה שווה יותר מבחינת זמן בהשוואה להליכה, ומאד מוסיף לבריאות (דווקא בחורף, אולי במועדון ג’וי, הדוקטור שיחיה עשה מינוי בכפר בילו, רחוק מידי בשבילי).
  4. הוספנו הליכה לכל בילוי. חונים רחוק ממקום היעד ונהנים מהדרך.
  5. התחלנו לחשוב על הליכה כבילוי – הלכנו להזדנגף, הלכנו על שפת הים, מחר נלך ביער, ובכל שישי אנחנו נוסעים למקום כלשהוא שאיננו מכירים – חונים ויוצאים להסתובב ברגל.

LARK

מי שעומד לצידנו הוא לארק – אפליקציית הבריאות האולטימטיבית, שמפטפט עימנו ונותן לנו פידבק מקיף על כמה הלכנו, רצנו (הדוקטור) ואני כמובן מזינה לתוכה את היוגה שלי, וצחי את השחייה. LARK  הוא אחד הדברים המקסימים שהבאתי עימי מהכנס של רפואה אקספוננציאלית. לארק הוא שילוב של מאמן כושר ותזונאי ומאמן התנהגות כולו בכף ידכם ובחינם, באפליקציה סלולרית מדהימה וחינמית שכונתה אחת מעשר המובילות (יחד עם אובר). החסרונות הם האנגלית , אינצים ופאונדים, אבל הבינה המלאכותית שבגב האפליקציה – פשוט מדליקה.

LARK

בהתחלה עוד הקלדתי גם את מה שאכלתי ונהניתי מהטיפים החכמים והמדויקים, וכעת לארק בייחוד מנתר עבורי את כמות הפעילות היומית, אני משתדלת לא לרדת מ 60 דקות לפחות 6 ימים בשבוע, ולשמחתי רוב הימים אני עוברת את ה 75 דקות – מתרוצצת ברגל במרחבי שיבא.

אז מה זו בריאות?

אני מתמקדת בחדשנות רפואית וברפואת העתיד, אבל אין שום ספק שבריאות היא תמיד אלטרנטיבה הרבה יותר טובה מאשר מחלה ועדיפה בהרבה.

הגדרת בריאות היא אישית, וקשורה בגוף ובנפש, ברמת האושר. בריאות היא גם דבר סובייקטיבי לחלוטין, ותלויה מאד באד.

בעבר שרתי כמו תוכי את הגדרת ארגון הבריאות העולמי “מצב של רווחה פיזית נפשית וחברתית ולא רק העדר מחלה” וכיום אני חושבת כי הבריאות קשורה מאד בראש שלנו. יש אנשים קודריפלגים (משותקים בארבע גפיים) מאושרים ובריאים, ויש אנשים שגופם שלם אבל מתקשים לחוות תחושת בריאות ואושר.

מה מרכיב את הבריאות שלנו?

באחת ההרצאות בכינוס דיברו על כך שהבריאות נקבעת ב 60% מאורחות חיים ההרגלים האישיות סביבה וקהילה, ב 20% גנטיקה, וה 20% האחרונים המשפיעים על בריאותנו קשורים במערכות הבריאות – בתי חולים קופות החולים משרד הבריאות חברות הביטוח וכו.

במאמר של מכון הבריאות של אוניברסיטת ויסקונסין מיפו עבודות רבות שנעשו להבין ממה מורכבת הבריאות, איטגגרציה של המחקרים מובילה ל 4 מרביבים עיקריים:

  • מרכיבים סוציואקונומיים כגון השכלה תעסוקה והכנסה – 40%
  • התנהגויות וגנטיקה לרבות אורחות חיים פעילות גופנית תזונה עישון אלכוהול– 30%
  • מערכות רפואה ובריאות – 20%
  • סביבה ואיכות הסביבה – 10%

88% מהעלויות האדירות (הוצאות הבריאות עולות יותר מהתל”ג, וזו מציאות שברור שאינה בת קיימא) הולכות למערכות הבריאות ובעיקר לטיפול בחולים כרוניים, ולא למניעה וקידום חיים בריאים. אבל כאמור מערכות הבריאות משפיעות רק על כ 20% מהבריאות שלנו. מי שיכול להשפיע על הבריאות שלכם ושל ילדיכם הם אתם.

ולקינוח אם אתם רוצים הוכחה לכך שהבריאות מתחילה בראש שלנו – הביטו באישה האדירה הזו, איימי מולינס חסרת הרגליים, שנותנת שיעור לכל החיים, כשהיא הופכת את עצמה מדיסאייבלד לסופר אייבלד:

אין ספק – היא לגמרי סופרוומן!

שלכם ובשבילכם

ד”ר מיכל חמו לוטם

סגנית נשיא לחדשנות, מרכז רפואי שיבא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *