חברים אני ממליצה לנו שבמתן ובדרום השרון כל יום יהיה יום העסקים הקטנים, זה טוב לקהילה, שומר את הכסף ב”עניי עירנו הקודמים”, עושה את כולנו פחות עניים, ומחזק את מתן ואת כל דרום השרון….

זו ערבות הדדית במיטבה, והשקעת כסף טוב תרתי משמע!

ולכן לכבוד יום העסקים הקטנים התחלתי לרכז שאלות שכל אחד צריך לשאול כשהוא מקדם צעדים מרכזיים בהקמת עסק קטן ומצליח משלו:

  1. הרעיון: תמיד עדיף לחפש רעיון שעובד, שמבוסס על צורך, אך מביא ערך מוסף ללקוחות. שאלות: מי הלקוח שלי? מה הצורך? האם יש גם ערך חברתי /סביבתי, הקרוי שורה תחתונה כפולה או משולשת (כלכלי – חברתי – סביבתי) שכדאי להדגיש במכירות ובשיווק?
  2. שותפים: האם לבנות עם שותפים או לצאת לדרך לבד. והאם ומתי לשקול להכניס שותפים בהמשך הדרך.
  3. מיקוד והצעת ערך: מה הרעיון ומדוע אתם? עם מי ומתי להתייעץ על המודל העסקי? איך לחדד את המודל העסקי, ואיך תבטיחו שהוא יעבוד?
  4. המימון: האם יש דרך לגייס מימון לרעיון העסקי שלך? מה האלטרנטיבות (כסף פרטי, הלוואה מבנקים, גיוס דרך מימון המון דוגמת הדסטארט, הלוואות ממשפחה)
  5. השם: לכל איש יש שם, וגם לכל עסק, שם חכם וקליט הוא התחלה, ושימוש ברשתות החברתיות לשיווק הוא השלב הבא.
  6. הצוות: האם להעדיף להיות לבד או לשכור עובדים, ואם עובדים  מתי לשכור? ואולי להעדיף פרילסנרים? לזכור שהעולם הולך יותר ויותר למיקור חוץ, ויכול להיות שהעסק שלכם עצמו הוא מיקור חוץ עבור מישהו…
  7. תמחור ותזרים מזומנים: כשהרעיון הופך למציאות איך לתמחר, האם לפי המתחרים, עלויות היצור, או הנכונות לשלם? וכשההכנסות מתחילות איך לעקוב אחרי התזרים, איך לודא שבאמת מרוויחים? שהתזרים יהיה חיובי, איזה סיכונים ניתן לקחת, ואיזה לא, איך לנהל את הסיכונים.
  8. שיווק ומיצוב: איך אני משווקת את עצמי? איך אני ממצב את העסק הקטן שלי – סביב סיפורים שימשכו אנשים לבוא ולהישאר נאמנים לכם, איזו חוויה לתת במציאות שתתאים לסיפור ולהבטחה שאתם מבטיחים, מה הערכים שלכם ואיך הם באים לידי ביטוי בעסק שלכם.

והכי חשוב לזכור שלושה כללים הפשוטים –

  • לבנות את העסק סביב רעיון ממוקד שעובד, ולא לבנות עסק ואז לנסות להגדיר את הרעיונות מסביבו….
  • לוודא כי הליבה של העסק בהלימה לכישורים שלכם והתשוקה שלכם, ולחפש תמיד להיות ולפעול בנקודת החיתוך בין שיא התשוקה לכישרון הייחודי שלכם
  • לשאול כל יום מה עוד צריך ללמוד?

טיפים סיפורים ועצות יתקבלו בברכה, בתודה לאור כהן ששלח כבר את שלו.

ובואו נעזור לעסקים הקטנים בישראל בכלל, וסביבנו בפרט,

שלכם מיכל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *